Praktische info
Intake & Tarieven
Een eerste kennismaking is belangrijk om te kunnen beslissen of deze vorm van therapie aansluit bij jouw of jullie hulpvraag en of je het gevoel hebt bij mij op je plek te zijn.
Daarom hebben we eerst een vrijblijvend intakegesprek waarin we kennismaken, de hulpvraag bespreken en wat ik daarin voor je kan betekenen.
Vanaf maart 2025 heb ik ruimte voor nieuwe trajecten. Een intake kan mogelijk wel eerder gepland worden.
Mijn werkdagen zijn maandag t/m woensdag van 9 tot 17 uur.
Tarieven per 1 januari 2025:
Intake individuele therapie: 50 euro
Intake relatietherapie: 75 euro
Individuele therapie: 95 euro per uur
Studenten (tot 25 jaar): 80 euro per uur.
Relatietherapie: 110 euro per uur (excl. btw)
Voor de intake kun je het Intakeformulier downloaden, invullen en mailen.
Als je besluit om verder te gaan bij praktijk Xpansion maken we een aantal afspraken die we vastleggen in een behandelovereenkomst.
Lees hier de Behandelvoorwaarden van Praktijk Xpansion.
Vergoedingen
Je kan contact opnemen met je ziektekostenverzekeraar of je in aanmerking komt voor vergoeding. Vergoedingen van complementaire psychosociale hulpverlening vinden plaats vanuit de aanvullende verzekering en vallen onder alternatieve zorg.
Ik ben in het bezit van Keurmerk Christelijke Zorg en word daarom vergoed door ProLife | De christelijke zorgverzekeraar).
En hier download je een overzicht van de actuele (per 1 januari 2024) vergoedingen van de overige verzekeraars.
Ik ben registerlid bij de Nederlandse Federatie Gezondheidszorg.
in de Vakgroep voor Psychosociaal en Maatschappelijk Werk onder nummer 8834.
Ook ben ik geregistreerd bij de koepelorganisatie RBCZ onder nummer 180612R.
Mijn AGB-code is 90105461 en de AGB-praktijkcode 90064739.
Klachten
Alle zorgverleners in Nederland moeten voldoen aan eisen die in het kader van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook mijn praktijk voldoet aan deze eisen.
Ik neem jou en jouw hulpvraag altijd serieus. Toch kan het voorkomen dat je als cliënt van mijn praktijk een klacht hebt over de geboden zorg. Mijn voorkeur gaat er naar uit dat je deze klacht eerst met mij bespreekt. We kijken dan hoe we hier samen uit kunnen komen. Mocht je dat om welke reden niet prettig vinden, dan bied ik je aan om gratis gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Ik heb de klachtenafhandeling geregeld via de NFG. Voor adresgegevens van de klachtenfunctionaris kun je contact opnemen met het NFG-secretariaat via het mailadres info@de-nfg.nl. Zij zullen je informeren over de mogelijkheden en eventuele verdere procedure. Meer informatie vind je ook hier.
Kwaliteitssysteem
Praktijk Xpansion is tevens in het bezit van een kwaliteitsmanagement systeem (KMS), welke gecertificeerd is door Quality in Care.